A Ford Mustang talán a márka legemblematikusabb modellje, ennek ellenére Európában soha nem forgalmazta a gyártó egészen mostanáig. A Ford komolyan vette a Mustang piaci bevezetését, így nem csoda az öreg kontinens “lódobogástól” volt hangos. A 2.3 illetve a 5.0 literes változatokból mi most a kisebb motoros convertible azaz kabrió kivételét vettük górcső alá.
Bármilyen hihetetlenül is hangzik a Ford Mustang a gyártó nem kívánt gyermekeként született meg, ugyanis az ifjú Henry Ford Lee Iacocca modellötletét első körben lesöpörte az asztalról.
Az olcsó, négy teljesüléssel rendelkező sportkocsi elképzelése tehát látszólag megbukott, azonban Iacocca nem hagyta annyiban a dolgot és csapatával nekiállt az úgynevezett „ponycar-nak” (olcsó autó) megtervezésének. A Mustang két prototípus után 1964 márciusában gördült le a futószalagról egyenesen az autózás történelmébe. Az azóta emblematikussá vált modell Európa bevételére készül.
A jó hír, hogy a 2.3 EcoBoost erőforrás is remek teljesítménnyel bír, rossz hír, hogy a hangja viszont mindenféle hanghatásfokozók ellenére sem közelíti meg a mustang feelinget.
Az új idők Mustangjában azért hagytak retro stílusjegyeket, ilyen például az elektromos tető első és utolsó mozdulata, a kézi oldás és rögzítés. Mondanunk sem kell, hogy ez azért nem teljesen véletlen.
Figyelembe véve az amerikai törvények szinte mindenre kiterjedő szekaturáját a gyártó ezzel a vezető kezébe adta nem csak az utolsó mozdulatot, hanem egyben a precíz rögzítés felelősségét is.
Talán van abban valami sorsszerű, hogy a Ford a Mustang születésének ötvenedik évében jelent meg az öreg kontinensen. Nem titkoltan egyből stratégiai modellé is lépett elő a gyártó palettáján, hiszen a Mustang már kifejezetten a kritikus európai vásárlók számára fejlesztették.
Ha pedig ez így van, akkor hamarosan világautó jelzővel is illethetjük majd Amerika e ikonikus modelljét. Az új világ Coca-Colaja után némi túlzással a Mustang akár egy újabb darabja lehet Európa utcaképének, de attól azért nem kell tartanunk majd, hogy minden sarkon belebotlunk egy csikóba, noha ekkora ménest ennyi pénzért sehol nem tudunk venni.
Műszaki adatok: Ford Mustang convertible 2.3 EcoBoost
- Motor
-
2.3 literes, 16 szelepes, négyhengeres, turbós benzinmotor
Hengerűrtartalom: 2300 cm3.
Legnagyobb teljesítmény: 231 kW (314 LE) 5500/min.
Legnagyobb nyomaték: 434 Nm 3000/min.
- Erőátvitel
-
Sebességváltó: 6 sebességes tiptronic automataváltó
Hajtásrendszer: hátsókerékhajtás
- Méretek
-
Hosszúság: 4784 mm
Szélesség: 1916 mm
Magasság: 1394 mm
Tengelytáv: 2720 mm
Saját tömeg: 1651 kg
- Menetteljesítmény
-
Végsebesség: 234 km/óra
Gyorsulás 0−100 km/h: 5,8 sec.
Tesztátlag 100km/liter: 14,9
- Ár
-
Alapár: 14 014 000 Ft
Élménytároló
Minden benne van, ami az extravaganciához kell: dögös forma, tökéletes vezetési élmény. A feelinghez pedig nem utolsó szempontként kapunk egy jó ár-értékarányt is
-
Forma
-
Minőség
-
Menetteljesítmény
-
Ár-értékarány