fbpx
Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Amerika reneszánszát éli a Cadillac Escala koncepcióautóval

3

Amerikában a luxusautó fogalma nem túl széleskörű. Míg a BMW és Mercedes folyamatosan új zászlóshajókkal kápráztatják el a piacot, a Cadillac és Lincoln ragaszkodik az elavult elméletekhez. Azonban most úgy néz ki, más szelek kezdtek fújni Detroitban, hiszen egyre több tanulmányautót készítenek a tehetséges tervezők, így a luxus fogalma végre újjászülethet a tengerentúlon is. A Cadillad Escala koncepció talán a legjobb példa erre.

Cadillac Escala koncepció

Az Escala szavak nélkül is elmondja, merre akar haladni ezentúl a Cadillac. Habár a márka már bizonyított a szedánok terén, ezzel a modellel mégis feltették az i-re a pontot.

Cadillac Escala koncepció

A több mindig jobb az úgynevezett “halo” autók világában (ez azt jelenti, hogy a modell nem tömeggyártásra készül, azonban megihleti a közönséget, ami márkahűséget eredményez), és a CT6 egyébként is nagyon letisztult designnal érkezett, szóval nem nehéz elhinni, hogy az Escala átveszi a zászlóshajó szerepét a felhozatalban.

Cadillac Escala koncepció

Persze azonnal egyértelmű, hogy egy Cadillacről van szó, az Escala mégis rátesz még egy lapáttal a megszokott vonalakra. A mélyen ülő fényszórókat OLED elemekkel “bolondították” meg, amitől az autó nagyon szigorú pillantást kapott, de a hűtőrács és 22 colos kerekek is nagyon komplexek. A tengelytáv öt és fél méter, ami 15 centiméterrel hosszabb, mint a jelenlegi vezető modell. Ez persze jó dolog. A CT6 egy király autója, az Escala viszont egy vezéré.

Cadillac Escala koncepció

Kétségtelenül gyönyörű a tervezés, azonban a Cadillac egy picit többet is tehetett volna, mert a Lincoln Continental ellen, amit idén Detroitban mutattak be először, még így sem tudja felvenni a kesztyűt. A tervezők célja talán az volt, hogy az emberek lélegzete elálljon a belső tér láttán, ne csak az autó külseje nyerje meg őket, amit el is értek, hiszen káprázatosra sikerült. Az utastér első része a modern technológiáról szól, a hátsó ülések esetében pedig a kényelem volt a fő szempont.

Cadillac Escala koncepció

A vezető előtt három hajlított OLED kijelző helyezkedik el, melyek a hagyományos műszerek és középkonzol helyén pihennek. Minden kijelzőt varrott bőr vesz körbe, és a teljes rendszer nyomon követhető a segítségükkel.

Cadillac Escala koncepció

A hang- és gesztusvezérlés is a csomag részét képezik, azonban a munka nehezét egy forgatható kezelőszerv végzi el, ami talán véget vet a CUE (Cadillac User Experience) rendszer korszakának.

Cadillac Escala koncepció

A kijelzőkőn kívül a belső térre a sztenderd luxus kifejezés illik leginkább. Mindenhol bőrt használtak, az ajtókon és üléstámlákon pedig szövetet.
Az egész koncepció a Cadillac luxusautói köré épül, és az autóban egy 500 lóerős 4.2 literes duplaturbós V8 motor található. Az Escala ebben a pillanatban még csak prototípus, így a teljesítményéről még nincsenek adatok, de ha elkezdik gyártani, mindenki hegyezze a fülét.

Persze ahhoz képest, hogy egy tanulmányautóról van szó, az Escala eléggé befejezettnek tűnik. Meglévő technológiát, anyagokat és már forgalomban lévő motort használ, ezért azon sem lehetne csodálkozni, ha egyszer megjelenne az utakon. Egyelőre azonban csak a Pebble Beach-i Concept d’Elegance-on volt látható.

Cadillac Escala koncepció

Ha megérkezik, elkerülhetetlen egy összecsapás a Lincoln Continentallal. Ha ezzel nem sikerül bizonyítani, hogy az amerikai luxus virágkorát éri, akkor semmivel.

Megosztás
FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «